Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
JPFT
  • Home
  • About
    • Focus and Scope
    • About the Journal
    • Submissions
    • Reviewer List
    • Privacy Statement
    • Citedness of Journal Articles in Scopus
    • Contact
  • Policy
    • Publication Ethics
    • Open Access Policy
    • Peer-Review Policy
    • Licence Terms
    • Copyright Notice
    • Plagiarism Policy
  • Publication
    • Current
    • Archives
  • News and Call for Papers
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 11 items.
  • Penerapan Multirepresentasi Pada Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Penguasaan Konsep Dari Gaya Belajar

    Indah Safitri , Ida Kaniawati , Heni Rusnayati
    169-174
    2020-12-01
    Statistics: 920 │ 312
  • Pengaruh Penggunaan Laboratoium Virtual Dalam Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Penguasaan Konsep Kalor Peserta Didik

    Hermansyah Hermansyah , Gunawan Gunawan ORCID logo , Ahmad Harjono
    249-256
    2017-12-23
    Statistics: 2801 │ 2127
  • Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik

    Lia Nurmayani , Aris Doyan , Ni Nyoman Sri Putu Verawati
    98-104
    2018-05-28
    Statistics: 2799 │ 1257
  • Perbedaan Keterampilan Generik Sains Antara Model Pembelajaran Berbasis Masalah Dengan Inkuiri Terbimbing Ditinjau Dari Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SMA

    Susilawani Susilawani , Aris Doyan , Syahrial Ayub
    16-24
    2019-03-06
    Statistics: 1751 │ 622
  • Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Kemampuan Literasi Sains Siswa di SMP Negeri 35 Palembang

    Yuni Erdani , Lukman Hakim , Linda Lia
    45-52
    2020-03-24
    Statistics: 1901 │ 631
  • Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Keterampilan Proses Dan Penguasaan Konsep Sains Ditinjau Dari Pengetahuan Awal Peserta Didik

    Muhammad Wawan Fatwa , Ahmad Harjono , Jamaluddin Jamaluddin
    121-130
    2018-05-28
    Statistics: 2246 │ 1571
  • Pembelajaran Kolaboratif Berbasis Lesson Study Menggunakan Model Guided Inquiry di MTS Laboratorium Kota Jambi

    Haerul Pathoni , Nova Susanti
    142-146
    2017-04-22
    Statistics: 1513 │ 943
  • Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Berbantuan Simulasi Virtual Terhadap Penguasaan Konsep Fisika Peserta Didik SMA

    Sumarni Sumarni , Kosim Kosim ORCID logo , Ni Nyoman Sri Putu Verawati
    220-227
    2020-12-15
    Statistics: 1358 │ 448 0
  • Pengembangan Perangkat Pembelajaran Model Inkuiri Terbimbing Berbantuan Simulasi PhET Untuk Meningkatkan Keterampilan Proses Sains Peserta Didik

    Siti Maryam Ulfa , Jannatin 'Ardhuha , Hairunnisyah Sahidu
    67-75
    2022-06-30
    Statistics: 1270 │ 582
  • Implementation of Guided Inquiry to Increase Students’ Interest in Learning Physics and Critical Thinking Skills

    Jayanti Kharisma Putri , Cahya Widya Gunawan , Yusman Wiyatmo
    257-263
    2024-09-20
    Statistics: 736 │ 229
  • Pengembangan Perangkat Pembelajaran Model Inkuiri Terbimbing Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Fisika Peserta Didik

    Najwa Najwa , Gunawan Gunawan , Hairunnisyah Sahidu , Ahmad Harjono
    31-37
    2022-05-31
    Statistics: 1846 │ 1079
1 - 11 of 11 items

quickMenu

Accredited by & Indexed by

Focus and Scope Journal
Author Guidelines
Make a Submission
Editorial Board
Open Access Policy
Author Fee
Publication Ethics
Plagiarism Check
Indexing Machines
template

clutsrmaps

statcounter View My Stats

orchid

ORCID: Share your discoveries, receive recognition

Publisher Logo

OPEN ACCESS JOURNALS

The FKIP University of Mataram Journals is Open Access Journals provides quality journal publication services to documenting and preserving scientific article from the results of your research.

Contact Us

  •    WhatsApp. +62 85205781395
  •    Mail. [email protected]
  •    Web. jurnalfkip.unram.ac.id/JPFT

Information

  • For Authors
  • For Readers
  • For Librarians
About This Publishing System