Development Teaching Basic Skill’s VCD Media to Improve Teaching Skills in Subjects Micro Teaching

Penulis

Satutik Rahayu , Nur Lestari , I Gde Mertha

DOI:

10.29303/jpft.v4i2.837

Diterbitkan:

2018-11-22

Terbitan:

Vol 4 No 2 (2018): Juli-Desember 2018

Kata Kunci:

Media, VCD, Basic Teaching Skills, Micro Teaching

Articles

Cara Mengutip

Rahayu, S., Lestari, N., & Mertha, I. G. (2018). Development Teaching Basic Skill’s VCD Media to Improve Teaching Skills in Subjects Micro Teaching. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi (JPFT), 4(2), 247–252. https://doi.org/10.29303/jpft.v4i2.837

Unduhan

Data unduhan belum tersedia.

Metrik

Metrik sedang dimuat ...

Abstrak

This study aims to: 1) determine the quality of the results of VCDs that have been developed, 2) find out whether there is an increase in student teaching skills in micro-learning. This research is a development research using ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) models. Validation of learning videos is done by learning media experts and user response questionnaires. Data analysis used descriptive analysis and N-Gain test. The results showed that the average score of the media expert validation was 86.7% in the good and usable category, while the results of the user response questionnaire were 87.9% in the good category and suitable for use. Hail the N-gain test found that there was an increase in the basic teaching skills of students after using the VCD of basic teaching skills in the micro-learning course which was 0.7.

Referensi

Arsyad A. 2011. Learning media. Jakarta: Grafindo Persada.

Daru W. 2011. Development of Physics Learning Media for Video Formats for Increasing Competence of Middle School Students. Proceeding for National, Surakarta: Eleven Teaching and Education Faculties March Surakarta.

Gunawan. 2015. Science Learning ICT Based Model. Mataram: FKIP

University of Mataram.

Hamdanilah, N., Harjono, A., Susilawati. 2017. Effect of Advanced Organizer Learning Models with Learning Videos on Physics Learning Outcomes of Class XI MIA Students of SMAN 2 Labuapi. Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi. 3(2), 119-127.

Herayanti, L., Fuaddunnazmi, M., Habibi. 2015. Moodle-based Media Development in Basic Physics Courses. Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi. 1(3), 205-209.

Purwono, J. Yutmini, S. Anitah, S. 2014. Use of Audio Visual Media in Natural Sciences Subjects in SMP Negeri 1 Pacitan. Jurnal Teknologi Pendidikan dan Pembelajaran. 2(2), 127-144.

Hasan, H. 2016. Usage Audio Visual Media for Mastery of Social Studies Learning Material for Development of Production, Communication and Transportation Technology in Class IV Students of SD Negeri 20 Banda Aceh. Basic Charm Journal. 3(4), 22-33.

Hake, RR 1999. Analyzing Change / Gain Scores. Department of Physics, Indiana University.

Rahayu, S., Mertha, IG 2017. Micro Teaching. West Lombok: Arga Puji Press.

Rahayu, S., Mertha, IG 2017. Development of Teaching Materials for Micro Teaching to Train Pedagogical Competencies for Prospective Teachers. Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi. 3(2), 232-238.

Tegeh, IM, Kirna, IM Development of Teaching Materials for Educational Research Methods with the ADDIE Model. IKA Journal. 11 (1), 12-26.

Singh, YK & Sharma, MSA 2004. Micro Teaching. New Delhi: APH Publishing Corporation.

Biografi Penulis

Satutik Rahayu, Universitas Mataram

Lisensi

Penulis yang menerbitkan Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi (JPFT) setuju dengan ketentuan sebagai berikut:

  1. Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak jurnal untuk publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike License 4.0 (Lisensi CC-BY-SA). Lisensi ini memungkinkan penulis untuk menggunakan semua artikel, kumpulan data, grafik, dan lampiran dalam aplikasi penambangan data, mesin pencari, situs web, blog, dan platform lain dengan memberikan referensi yang sesuai. Jurnal memungkinkan penulis untuk memegang hak cipta tanpa batasan dan akan mempertahankan hak penerbitan tanpa batasan.
  2. Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke penyimpanan institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi (JPFT).
  3. Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan (Lihat The Pengaruh Akses Terbuka).

Artikel paling banyak dibaca berdasarkan penulis yang sama

1 2 > >> 

Artikel Serupa

<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >> 

Anda juga bisa Mulai pencarian similarity tingkat lanjut untuk artikel ini.